Forum o grze Wiedźmin
Zadania poboczne rozdziału pierwszego
Qp.3. Tajemnica Berengara
Faza 1. Berengar
Quest, który otrzymujesz w wyniku rozmowy z Vesemirem pod koniec Prologu.
Faza 2. Berengar opuścił podgrodzie
Dowiesz się o tym od Wielebnego (M5.22, M5.25) podczas pierwszej rozmowy z nim.
Faza 3. Ścigany przez Salamandrę
Gdy wejdziesz do kryjówki Salamandry (M5.11) w Fazie 9 questu Q1.6. Ogon salamandry dowiesz się z rozmowy z jednym z pachołków Salamandry, że Berengar był przez nich przesłuchiwany, ale zdołał uciec do Wyzimy.
Do questu Qp.3. Tajemnica Berengara powrócisz w drugim rozdziale.
Q1.7. Poszukiwany
Faza 1. Magister
Na tablicy ogłoszeń (M5.3) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że za Magistra żywego lub martwego otrzymasz od straży miejskiej 1000 orenów.
Do questu Q1.7. Poszukiwany powrócisz w drugim rozdziale.
Q1.8. Zlecenie na barghesty
Faza 1. Czaszki barghestów
Na tablicy ogłoszeń (M5.3) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Abigail (M5.33) zapłaci 100 orenów za 10 czaszek Barghestów.
Faza 2. Zdobycz
Ze skombinowaniem 10 czaszek nie będziesz mieć wielkich problemów – nocą w okolicy pełno jest tych demonicznych psów, szczególnie w okolicy kapliczek (M5.8). W zasadzie skompletujesz czaszki przy okazji wykonywania innych zadań. Zanieś je Abigail (M5.33).
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz czaszki do Abigail, dostaniesz nie tylko obiecane 100 orenów, ale również 2 Korzenie mandragory.
Q1.9. Zlecenie na utopce
Faza 1. Mózgi utopców
Na tablicy ogłoszeń (M5.3) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Wielebny (M5.22, M5.25) oferuje nagrodę za 3 mózgi Utopców, aby jednak mózg zabitej poczwarze zabrać, musisz mieć na jej temat niezbędną wiedzę (wpis w Bestiariuszu). Wymaganą książkę O potworach bagiennych znajdziesz na przykład w chacie nieopodal (M5.17) albo kupisz u Abigail (M5.33).
Faza 2. Zdobycz
Utopców spotkasz sporo nocą pomiędzy domem Harena (M5.49) a Bramą Kupiecką Wyzimy (M5.42). Gdy zbierzesz 3 mózgi, możesz się udać do Wielebnego.
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz mózgi Wielebnemu, otrzymasz obiecane 100 orenów i błogosławieństwo Wiecznego Ognia (nie, nic ono nie daje).
Q1.10. Zlecenie na ghule
Faza 1. Krew ghuli
Na tablicy ogłoszeń (M5.3) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Kalkstein potrzebuje krwi z 3 Ghuli. Musisz w tym celu najpierw zdobyć wpis o Ghulach w Bestiariuszu. Możesz taki otrzymać od Staruszek (M5.16, M5.18, M5.20), gdy dasz im coś do jedzenia (np. Chleb) i wyrazisz chęć wysłuchania ich opowieści.
Faza 2. Zdobycz
Ghule znajdziesz w największej liczbie w krypcie (M5.39), a żeby się do niej dostać przyjmij od Mikula (M5.42) quest Q1.16. Pogrzebane wspomnienia.
Faza 3. Zapłata
Powiedz Kalksteinowi, że masz dla niego krew Ghuli. Zapłaci Ci za nią 100 orenów, a dodatkowo otrzymasz od niego książkę Podstawy alchemii.
Q1.11. Rasiści
Faza 1. Walka
Niedaleko południowej bramy Wyzimy spotkasz Zoltana i czwórkę rasistów, którzy chcą go zaatakować (M5.43). Jeśli w rozmowie z rasistami opowiesz się po stronie Zoltana, dostaniesz niniejszy quest.
Faza 2. Pomoc
Aby ten quest zakończyć, wystarczy, że pokonasz czwórkę przeciwników i porozmawiasz po fakcie z Zoltanem. Przy zabitych znajdziesz między innymi pudełka z Kośćmi do gry.
Q1.12. Gra w kości
Faza 1. Gra w kości
Gdy będziesz mieć już za sobą spotkanie Zoltana nad rzeką (M5.43), przy ciałach zabitych rasistów znajdziesz pudełka do gry w kości.
Faza 2. Zoltan
Jeśli odwiedzisz Zoltana w karczmie (M5.3) zaoferuje Ci naukę gry. (Możesz go zagadnąć o grę w kości, zanim dojdzie do karczmy po bijatyce w wiosce rybackiej).
Faza 3. Podstawy
Jeśli przysiądziesz z Zoltanem do gry, poznasz podstawy kościanego pokera.
Wrócisz do tego questu w rozdziale drugim.
Offline